onsdag 13 juli 2011

Good bye old Friend.


Kom precis hem från Harry Potter and the deathly hallows del 2.
Jag bara älskade den, jag och Ch satt igår och diskuterade hur vi trodde/hoppades den skulle vara.
Jag var verkligen jätte nöjd såg den i 3D dessutom :)
Jag hade med mig mamma, Johan och Matte på bion ingen av dom hade varit speciellt insatta i varken böckerna eller filmerna. 
Johan visste knappt vem Harry Potter var, men ställde upp då jag så himla gärna se den. Tror det avgjorde det när jag sa att jag kunde gå ensam på premiären. 

Det känns dock så otroligt sorgligt nu, ända sen jag bokade biljetterna har jag gått runt med fjärilar i magen och inte kunnat tänka på någonting annat än "Nu är min barndom över".

Första boken läste jag -98 då den precis kommit ut. Min bästa kompis tipsade om den och så mamma började läsa den för mig, andra boken läste hon för mig också. 
Men sen tog det något år innan tredje boken kom ut och då började jag läsa den för mamma, men tröttnade då hon somnade när jag läste. 

Sen dess läste jag böckerna så fort dom släpptes.

När filmerna sen släpptes såg jag dom första tre filmerna på bio mellan 3-5 ggr. Jag hade en extrem crush på Rupert Grint (Ron) och min bästa kompis var jätte kär i Daniel Radcliffe(Harry).
Vi samlade på allt som hade med dom att göra, jag hade tapetserat väggarna med tidnings utklipp och affischer med skådespelarna. Jag hade en hel låda med Harry Potter saker, allt från min egen trollstav (som var en gammal pensel som jag tagit på bilden) till böcker om olika trollformler och deras otroliga djur. 
Jag och min kompis brukade blanda massa konstiga saker från skafferiet och hoppades på att vi skulle bli  trollkarlar. 
Vi skickade även brev till skådespelarna och fick tillbaka varsin signerad bild. 

Dock växte jag ju upp och besattheten dog, men det känns fortfarande som ett tragiskt farväl. 
Av Magin och Barndomen. 

Dom då.

Jag då.

Dom nu.
Jag nu.








2 kommentarer:

  1. Åh du är så söt som ville bli trollkarl:) Och jag älskar den där bilden på dig med affischen i bakgrunden:)

    Ska vi se om sista filmen när jag kommer till stockholm?

    Puss

    SvaraRadera
  2. Du måste köpa dem!
    http://www.shopnastygal.com/products/new/clothing/shoes/Foxy-Platform-%252d-Cherry-Canvas.html

    De är sååå du! Lova att du köper dem nu. Puss!

    SvaraRadera