fredag 7 oktober 2011

Interview with a vampire (1994)

(Interview with a vampire / en vampyrs bekännelse)

Jag vet att jag är väldigt efter som ser den här filmen nu. Men hur som helst lyckades jag hitta den här idag och jag är överväldigad. 
Det enda som får mig att inse att den här filmen är gjort 1994 är att ljudet inte är det bästa. 
Utöver det är den tidlös. Efter alla vampyr filmer och serier jag sett måste jag verkligen säga att detta är den bästa av dom alla. Man märker var Twillight fått sin inspiration, mycket påminner just om denna.
För er som inte sett den (jag antar att ni är väldigt få) så handlar den om Louis (Brad Pitt) som är vampyr, en journalist börjar göra en intervju med honom och får reda om hur han blev till och var hans 200 år lett honom. Ni bör definitivt se den.

(Brad Pitt och Kirsten Dunst)
(Tom Cruise) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar