tisdag 26 februari 2013

Les Miserables


Första gången så jag den med Johan på bio. En onsdag. Jag hade fått gratis biljetter av pappa, eftersom jag fått dom i födelsedags present lät Johan mig välja film. Vi var fyra stycken inklusive oss som såg filmen. Då ingen hade sagt någonting om filmen innan jag såg den, lutade jag mig bara tillbaka med mina popcorn och min bästa vän vid min sida.
Jag har nog aldrig suttit så mycket på nålar som när jag såg den, det skulle vara Moulin Rouge när den kom ut 2004.
Efter det har jag inte lyckats träffa någon som var lika frälst som jag efter jag sett den. Så på torsdag blir det att dra med syster och se den. Jag betalar gärna 120 kr för den igen, och Lina har också hållit på med musikal så jag är säker på att hon kommer älska den lika mycket som jag.

Såg att Vouge och Hollywood reporter hade gjort en photoshoot och hittade dessa otroligt vackra bilder.











 

Inte nog med det. Jag satt som ni vet uppe och såg på oscars galan. Suddenly var oscars nominerad till bästa sång. Men istället för att låta Huge Jackman stå ensam, kom först Anne in på scenen och sjöng en del ur "I dreamed a dream" innan det hela övergick i "one more day" vilket innehöll hela gänget plus alla bakgrundsångare och statister. En underbar överaskning!
Bara den upplevelsen gjorde hela gårdagen uthärdlig. (då tröttheten hotade att ta över mig)

På Request av min syster Dissys la jag upp det älskade klippet:


Källor : Google |Vouge | HollywoodReporter | Youtube |

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar