söndag 4 september 2011

Tryck bort feta partier!

För ett litet tag sen satt jag inne på Eleven.se och hämtade hem lite smått och gott.
Bara för att testa klickade jag hem Tachta blotters papper, kunde inte låta bli när jag läste beskrivningen av den.
Det är alltså ett papper som man trycker mot huden och vips så försvinner dom där glansiga områdena man alltid lägger puder på.
Inte bara det utan sminket skulle sitta på plats efter.

Så igår innan jag skulle åka till jobbet hade jag en snygg sminkning och tänkte "nu prövar jag"!.
Och helt otroligt det fungerade faktiskt!

Bilderna tagna från eleven.se, men jag klippte ihop ett litet kollage, bakgrunden är så pappret ser ut.

"Consider the geisha. With her flawless porcelain skin, she has endured as an icon of Japanese beauty for more than 300 years. The secret to her allure? Special handmade papers used by gold craftsmen to protect the precious metal they hammered into whisper-thin leafing to enrobe the majestic pavilion of Imperial Japan. Their gold-leaf artistry transformed the paper into aburatigami, an incredibly soft, strong and absorbent leaflet ideal for removin excess oils from delicate skin. Just how our geisha discovered that this precious by-product of the artisan's alchemy could hep create a perfect canvas for her makeup and keep her skin petal fresh throughout the night remains a mystery, but the benefits of her ancient beauty secret remain unsurpassed to this day." - På insidan av paketet, se bild.

Det är alltså en liten förpackning med super tunna papper som man enkelt trycker mot huden och så försvinner överblivet fett i ansiktet. 
Tipsar verkligen om att pröva detta istället för att lägga på ett laget puder till.
Eleven.se kan du klicka hem ett paket för 129 kr och enkelt pröva själv, det är verkligen värt det.

1 kommentar: