onsdag 7 september 2011

En dag för mig själv.

Först och främst måste jag verkligen tacka Johan för helgen. Som jag dumt nog hela tiden glömt av.
Vi åkte ut till hans landställe i Fredags kväll, skulle grilla korv men jag säger bara en sak, engångsgrillar. 
Så det blev att steka korvarna istället, vi satt där och beskådade stjärnorna tillsammans med vinet jag köpte i Zakyntos. 
Sista sommar kvällen.


Igår var det make up store modevisning. Det var hur häftigt som helst och jag ångrar verkligen att jag inte hade med mig min systemkamera som jag upptäckte att man faktiskt fick ha med sig.
Ska lägga upp lite bilder senare.


Somnade strax innan 5 i natt, vi satt med Matte på akuten som råkade ut för en ganska obehaglig trafikolycka. Som tur var hade han inga brutna ben eller frakturer så det var skönt att veta. Nu får han vila upp sig och äta smärtstillande.


Bilder hämtade här
Idag då?
En skön ensam dag med verkligen ingenting viktigt att göra. Började igen på Twilight för tredjegången och jag förstår verkligen inte varför jag fastnar så hårt för den varjegång. Men jag är trots allt bara 4 år äldre än Bella ska vara i boken så jag får drömma mig tillbaka till gymnasiet.
Jag kan egentligen inte säga att jag älskar boken, men den får mig att trigga igång ideér och drömmar om Canada. Jag vill bara ut och fotografera Passionerade, Romantiska, Gothiska bilder.
Jag tror att det jag verkligen gillar med boken är hennes sätt att förklara deras passion till varandra, jag blir så där kär som hon vill att man ska bli.
Första boken tycker jag verkligen är värd att läsa, andra är väldigt seg enligt mitt tycke, trean börjar saker hända igen, men i fyran har sakerna redan börjat flippa.
Jag tror verkligen att Harry Potter, Twilight, Hush Hush, Genom dina ögon, Människohamn etc är den typen av böcker en skapande själ måste läsa för att hålla igång sitt kreativa och barnsliga sinne.
Så jag tänker definitivt fortsätta läsa om Vampyrer, Tomtar, Magi, Änglar, Demoner etc.

Fjärde filmen i Twilight Sagan kommer tydligen ut 18 November

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar