torsdag 18 augusti 2011

In my own world no one can touch me.


(Klicka för bättre skärpa)
Foto: jag

De tre senaste dagarna har varit mina första lediga tre dagar i sträck på hela sommaren.
Jag kände att det var dags för lite lugn och ro så i måndags kväll började jag kika igenom boken jag lånade av Anna i förra veckan.

"Hush Hush" av Becca Fritzpatrick.

Tisdagen spenderade jag på Café med Rebecca, det var mysigt att sitta med henne igen. Min lilla sötnos.
"Ja min bästa vän har ju 3 då måste jag ju också ha det". Jag älskar dig hjärtat.
Resten spenderade jag med huvudet i boken.

När natten föll var den slut läst och jag var tvungen att läsa uppföljaren i hopp om ett slut.

Ja ni läste ju om vad jag gjorde i går i föregående inlägg.
Men resten av den dagen spenderade jag på efterföljaren av boken.
Jag letade på bibloteket men tyvärr var den utlånad och jag kände att jag måste läsa den NU!.
När klockan slog 11 insåg jag att jag skulle börja vid 06:15 och skippade att läsa det sista kapitlet.

Detta gjorde jag istället denna morgon.

Två böcker 36h. Engelska. Jag är så stolt över mig själv.

(Klicka för bättre skärpa)
Foto: Jag

Om böckerna.
Jag tyckte dom var hyffsat gripande, dock en väldig rip off från Twillight. 
Men eftersom jag läste dom på Engelska blev hela den grejen väldigt speciellt.
Jag tycker verkligen att man han ge den en chans om man inte är allt för förälskad i Twillight då blir man nog mest arg.
En kärlek som inte borde, mellan en tonårs flicka och en fallen ängel.
Jag längtar dock tills nästa bok eftersom denna inte slutade som jag hoppades.

4 Oktober.


En liten rolig sak till bara.
I fredags då vi firade Ch's pojkvän så diskuterade vi gamla poeter. 
Och Christine började prata om en film "Bright Star" som hon tyckte var jätte vacker.
Och när jag sitter på CDON.com ser jag att "Veckans Deal" är just den filmen.
Creepy.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar