måndag 22 augusti 2011

Tatoo - Forever Young

Idag har jag och Dellgren suttit hos Sailor Steve i nynäshamn från 12 - 16.

Äntligen skaffade vi tatueringen som representerar våran vänskap. Det blev över förväntningarna.

Min.

Dellgens.
Bakgrunden till våran tatuering: 
Detta började för många år sen, 2005 för att vara exakt. 
Med skolan (Alviksskolan) vandrade de blivande niorna till Kebnekajse.
Jag och Dellgren mf, gick i stuggruppen vilket betydde att vi gick från olika stugor, dessa stugor hade även utedass. 
På första stället vi var på såg vi att någon skrivit ut texten till låten på ett helt dass. 
På nästa ställe stod det helt enkelt "Forever Young" vi tyckte detta var sött så vi fortsatte trenden och skrev Forever Young på alla dass vi kom till, även på det som ligger nära toppen på kebb. 
Varav detta blev det vårat soundtrack.
Diamanten kom delvis från Forever Young låtens text "Youth are like Diamonds in the sun, and Diamonds are forever".
Men även eftersom Diamant är naturens starkaste material och det är även våran vänskap och kärlek.
It lives though everything. 




Tack till Sailor Steve som är den bästa tatueraren jag vet. 
Har gjort alla utom två hos honom, den ena var en av hans kolegor som gjorde biohazard märket (se bild) och den som Johan satte dit med en nål och bläck på foten.
Han fick en en flaska med "Good Sailor" sprit av mig och Dellgren som gjorde honom jätte glad.

För er som vill läsa lite om honom är han med i Nordic Magasine just nu.


1 kommentar:

  1. Haha min är helt utdragen för jag sträcker fram armarna! :p

    SvaraRadera